Trapmodel, eerste opzet

Net een tijdje “geprutst” aan een trapmodel voor mijn herontwerp. Vooral de scope van mijn opdracht ingekaderd. De leerlijn professionele communicatie is breed en ik heb me beperkt tot het onderdeel verslaglegging. Wel de overige onderdelen benoemd, om de context inzichtelijk te houden. Daarna uit mijn hoofd een eerste poging ondernomen om de traptreetjes te vinden. Per onderdeel van het verslag. Ze staan nu nog naast elkaar, omdat ik nog niet weet hoe de losse onderdelen samen een trap gaan vormen. Binnen ieder onderdeel ontstaat wel een trapje. En met een beetje mazzel lijnt dat trapje ook nog met de rubric die we al hebben!. Het beschrijven van de treetjes is wel anders als een beschrijving van het beoogde resultaat. Voor het hoofdstuk theoretische achtergrond, bijvoorbeeld, moet een student eerst kunnen selecteren welke onderdelen hij op wil nemen in de TA. Dit is anders dan een rubric met “het merendeel van de theorie is uitgewerkt”. En wel een mooi voorbeeld van een traptrede: als je nog niet weet wàt je wil gaan beschrijven, is het moeilijk om de vervolgstappen te maken.Schermafbeelding 2016-03-05 om 18.08.03

 

Al met al zou het wel een een Escher-achtig geheel kunnen worden. Allemaal trapjes die met elkaar in verbinding staan. Het is weer eens iets anders als Jheronimus Bosch.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *